Prince of Persia 2 Warrior Within
Линк :
http://zamunda.net/details.php?id=122038Изисквания :
Minimum Configuration/Минимални Изиквания:
Win 98 SE/2000/XP Only
DirectX 9.0c
1000 MHz Pentium III, AMD Athlon or equivalent
256 MB RAM
NVIDIA GeForce 3 or higher, ATI Radeon 7500 or higher, Intel 915G
DirectX 8.0 compatible sound device
1.5 GB hard drive space for minimum installation
Windows-compatible mouse required
Recommended Configuration/Препоръчителни Изисквания:
Win 98 SE/2000/XP Only
DirectX 9.0c
1.5 GHz Pentium 4, AMD Athlon or equivalent
256 MB RAM
NVIDIA GeForce 4 or ATI Radeon 9500
DirectX 8.0 compatible sound device
2.2 GB hard drive space for full installation (CD)
3.5 GB hard drive space for full installation (DVD)
Windows-compatible mouse required
Коментар : Никой не може да промени съдбата си. И през погледът на Prince of Persia: Warrior Within (POPWW), тя е еднаква за всички ни.... И старецът каза на Принца: Ти ще умреш.
Не е нужно да си мъдрец, за да кажеш на някого, че ще умре и да си прав. И странното е, че мъдрецът не обвързва твърдението си с конкретен период от време. Та на практика той ще излезе прав, дори и принцът да се спаси този път. Защото, както много добре знаем, той все някога ще умре.
Принцът обаче явно не е чувал за Канал 2001 и доверчиво изслушва мъдреца. Тъмна сянка го обгръща и той за пръв път усеща страх да сковава кръвта във вените му. Обречеността става негова съдба и под нейния знак той се преобразява. Този път към смъртна опасност и нечовешки подвизи го тласкат не героизмът и чувството му за чест, не желанието да спаси любимите си хора или кралството, а едничкият инстинкт за самосъхранение на благородническите му задни части. Сега той гледа на света под друг ъгъл:
по-циничен, по-суров, по-студен
Вече не се бие за благородна кауза, не се интересува кой и защо умира под ятагана му. Зареден с неизчерпаем и заразителен гняв, той сее смърт и разруха. Променен е и външно. От доброто момче вече не е останало нищо. Пред вас стои безскрупулен убиец с поглед, лишен от чувства. Дори и от страх. В стегнатата прегръдка на кожа и броня се издига атлетичната фигура на нашия принц, който вече е и татуиран (интересен ми беше и фактът, че татуировката всъщност копира изображението, което се мъдри на ръката на артрежисьора на проекта). Гарвановочерната му коса агресивно се спуска по лицето. Обгръща го тъмно наметало. В мрака, загърнал тази фигура, проблясват само очите, изпълнени с неконтролируем гняв.
Оттук се поражда и въпросът, който ме измъчва ежесекундно. Играта вече някак се отърсва от своята приказност. Историята, атмосферата, целите и визията в нея вече са много по-мрачни.
Дали тази по-модерна, близка до нашето безпардонно време и реалност атмосфера е стъпка напред за поредицата или я отдалечава от първоначалната мистично-ориенталска идея на заглавието, превръщайки я в нещо, което преспокойно можеше да се нарича и просто Warrior Within, без да е предхождано от гръмкия класически бренд Prince of Persia. На този въпрос всеки трябва да отговори сам за себе си в зависимост от това какво го е привличало в поредицата преди и да прецени дали то все още присъства в нея. Аз мога да дам една безапелационна оценка: играта определено си струва, независимо дали е добро продължение на поредицата или просто един екшън-адвенчър с главозамайващо изпълнение и усет към детайла във всяко едно отношение.
Графиката спира дъха още със стартирането. Картината пред очите ви е изключително динамична. Още в началната сцена се развихря епична битка на екипажа на вашия кораб и
слугите на излъчващата зло Shahdee
Върху главите ви се изсипва дъжд от горящи стрели. Откъснати въжета и вериги се люшкат със страшна сила, заплашвайки да ви премажат. Секунда по-късно пред вас се сгромолясва захвърленият труп на загинал в битката ваш приятел. Той разбива на трески дъските, на които сте стъпили, и ви запраща в трюма на кораба. Снопове светлина се процеждат през пукнатините в тавана. Газите в локви вода. Назъбени части от счупени предмети стърчат към вас от всички посоки. Мъждукат безброй факли. Процежда се мъгла. Внезапно и масивно острие разбива стената и с грохот, пронизва въздуха пред вас. Нахлува вода. Постепенно движенията ви стават все по-затруднени. Самият кораб също започва да се люшка, подхвърлян от вълните. Усещате сблъсъка между двата плавателни съда като мощен трус...
Постепенно усвоявате опасния танц със смъртоносни остриета, който превръща пейзажа в зловеща фиеста с фонтани от кръв. Трябва да си проправите път до самата Shahdee, отнемайки душите на нейните слуги. Тя е първият бос, с който се сблъсквате. И определено има излъчване и някакъв тъмен чар. Странното обаче е нещо друго: въпреки че действието се развива в древността, тя се разхожда в одежди, по-правдоподобни за друга епоха. Подстригана късо и с грим в стил "Гарванът", тя е избрала да сее смърт, пременена с черни кожени прашки и високи до над коляното кожени ботуши на ток. Това преплитане на модерно и древно отново изкривява представите ми за приказка и връща към онзи тревожещ ме въпрос.
Снимки от играта :
http://www.jaanuskase.com/en/POP2_PC_044.jpghttps://2img.net/h/i165.photobucket.com/albums/u42/moondoggie91/prince-of-persia-warrior-within--1.jpghttp://www.gamerevolution.com/images/games/ps2/prince_of_persia_warrior_within/prince_of_persia_warrior_within_002.jpg-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Харесва ли ви играта? Какво мислите за нея?